Ordspråk!

SAtt och funderade på det här med ordspråk. Många av dem tycker jag ofta stämmer och det blir liksom en aha-upplevelse när man kopplar det till saker man kanske själv har upplevt. Lite Made-me-think -stuk! (de som lyssnar på schulman i radio 1 vet vad jag talar om)

En gång ingen gång, två gånger en gång för mycket. - big like, alla kan göra misstag! ta det med en klackspark, gå vidare, men gör inte om det! Sen är det självklart att allt inte går att förlåta eller göra ogjort, och man inte bara kan glömma eller bortse från. Allt har två sidor. Där har vi ett annat ordspråk!

Alt har två sidor - tänk själv!

Det som inte döödar dig gör dig starkare - Den här har jag alltid gillat, men så tänkte jag mig den i olika situationer, och funderade för mig själv, stämmer denna alltid.?

Rent fysiskt. Bryter man benet, blir det starkare när det sedan växer ihop igen. Tränar man hårt och bryter ned musklerna bygger de upp sig ännu starkare. Än så länge är vi hemma. Det jag snarare tänker på är t.ex. nedtryckande kommerntarer, misslyckande etc etc. På lång sikt om man lyckas få någonting bra ut ur detta, så gör det nog en starkare. MAn blir liksom en erfarenhet rikare, men under tidens gång? Trycks man inte bara längre och längre ned hela tiden? sant, kommer man till vändpunkten kan man nog hitta en högre topp än innan, men då gäller det att hitta den. .

Jag hoppas jag fick er att tänka! Made me think iaf. ! Det här är bara två av alla ordspråk, borde ta upp fler!

Sov nu gått era små latmaskar!, efter en bra nattsömn lär ni iaf. vakna piggare, fräschare och starkare än någonsin!

seee ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0