Glashalt!

Hej mina sockersöta!

Idag har det varit kallt, förfrös nästan fötterna när jag stod och vänta på bussen. Blev ingen skola idag, för jag var på Gillinge och körde halkbanan:) Det var jäkligt kul iaf. men man fick även veta om risker, och allt sånt och sitta i en bil uppochner, och krocka i typ 7 km/h. SÅ det är faktiskt bra att alla får göra den här utbildningen innan man tar körkort. Det vi fick göra på banan var att åka i olika hastighetet och sedan "panikbromsa" (bromsen och kopplingen i botten). Sen fick vi se hur lång bromssträcken var som vi hade gissat på innan. Man åkte två och två i bilen, och sen bytte man förare några gånger:) Men det va askul iaf. gäjza upp till 70 och sen bromsa max. Tror det tog ca 80-85 meter att stanna på det sträva, fast jag var nog uppe i 80. Men på det hala fick vi bara köra 50, men då var stoppsträckan ändå typ 100 m. Och även när man nästan har stannat och åker aslångsamt, så glider bara bilen fram även fast den har ABS-bromsar och man bromsar för fullt. Det är låångt, och nu var inte reaktionssträckan meddräknad heller eftersom vi visste att vi skulle bromsa. mmm

Sedan skulle vi åka en bana och svänga för ett hinder och sen stanna vid stoppskyltar. Det funkade i 24 km/h, men i 27 så körde jag in i en tänkt kontainer. Det är verkligen stor skillnad även om man bara kör ett uns fortare, tål att tänkas på!

Var ju problem på morgonen hur jag skulle komma dit. Skulle först åka kommunalt, tror iof att det hade funkat med tvärbanan till liljeholmen, tunnelbana och sen buss. Men vi tog bilden istället, för på trafikkamerorna såg det inte så farligt ut. Men sen va det ngn olycka, så självklart fick vi sitta i kö större delen av tiden. Men jag va ändå där 45 minuter innan eftersom vi åkte två tillar innan hemmifrån. Hade inte vart nice att dubbelpayat den om man inte kom fram. Nu måste jag bara göra riskettan också, men den e bokad , men om typ 5-6 veckor iof....

När jag kom hem var jag frusen och trött, hade int ehaft möjlighet att käka heller, and you know me. Jag blir huuungrig. Skulle ge järnet till fysiken, men lyckade somna ngn timme, och sen när jag vaknade var det mörkt och kallt och jag visste inte om det var morgon elle rkväll eller ng, ni vet hur det kan bli.. Fortsatte köra, och sen har jag räknat med pappa nu, så jag har ändå pluggat typ hela kvällen. Nu e det curling på tv. Hade stafetten i bakgrunden också. Har blivit en bunt med medaljer nu faktiskt, kul!

Nu får det bli sova. Tar nog sovmorgon imorrn, och sedan ska jag bekanta mig med formelhäftet. PUSS


Kommentarer
Postat av: Tora

ah jag vill att du ska ta ditt köris. det kommer vara så jävla märkligt :)

2010-02-23 @ 22:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0