Långhelgen:)

Denna helgen har varit som ett mini-lov, väldigt skönt!

På onsdag var det taco-bar som vanligt, mums! Sen var det  tag-rugby och fotboll på gympan, sen duscha och iväg till tcentralen för avfärd mot nyköping. Efter lite om och men eftersom man inte fatta vart man skulle kom vi ändå på rätt buss, oc glada i hågen spännde vi fast våra säkerhetsbälten. Jag, Sofia, Clara och Sara. Det var kö ända till södertälje, så det gick väldigt segt..Vi blev en timme sena, men eftersom vi hade två timmar i nyköping så han vi handla trots att det bara blev en timme. Vi kånkade kassarna till bussen 701 mot Eskilstuna, och satte oss att vända på bussen. När vi skulle gå på så fick vi typ betala för mycket, och sen visste inte chauffören vilken statione det var vi menade, men sen kanske han visste det, eller så åkte vi bara iaf. Vi kom av rätt tack vare Sara iaf., men inte så konstigt eftersom det e hennes landställe. Vi installerade oss stugan,  eller villan eller vad man ska säga, och sen var det middag. Pasta med pesto och soltorkade tomater, riktigt gott föör en hungrig mage:) Sen var det myskväll med brasa framför teven som gällde:) Och så småningom även sova...

Nästa dag sken solen in bakom rullgardinen, och det bådade för en riktigt fin dag. Det blev också fin, men lite tidvis molnigt och så.,.men man ska inte klaga:) DÅ var det frukost bl.a. yoghurt med jordgubb , vanilj och lakrits?! Den gick ner iaf. Sen gick vi och mötte torb vid bussen för hom var lite krasslig, och kom därför en dag senare. Sen bara glassade vi runt på ägorna och chillade, assoft! Lite krocket och land och stad var kul! Jag vann ju båda!så....;) nej, men jag gav allt iaf. och deet är det som räknas;) Till lunch gjorde jag pankisar, och det tog typ två timmar kändes det som.  Sen tänkte vi ta en prommenad eller så, men icke. Sara mådde lite dåligt så hon la sig och vilade en stund, medans jag klädde ut mig till bonde och dom andra skratta.

Till middag var det grilla som gällde, och det bjöds på en riktig festmåltid. Spätt med majskolv, oliverooch paprika, klyftpotatis, kött för de som ite var veg. och lite tillbehör sådär,. MYcket gott, det gjorde ni bra girls! Jag skötte då mest grillen, med att få upp en glöd, vilket jag och sofia lyckedes riktigt bra med.,. och sen fick jag ju disken också..haloumin ochså förresten får man ju inte glömma , visste völ att det var ngt jag glömde. Sen var vi ute lite tills solen var helt nere, och förflyttade oss till insidan. Då var det nämligen bonde!! Vi var bänkade och földe varje litet drag, asså bästa programmet!:) EFtre ytterligare tv var alla trötta och sussade sött:)

Nästa morgonv var det uppstignig vid 8 för hemförd. Vi var typ 15 min tidiga till bussen och ändå fick vi vänta typ 20..fett segt..men men . SEn var det ävenväntan i nyköping med tidningar och godis, och när vi skulle på såg vi ngra cheerleaders som anagligen skulle vara med på cheer leadeing SM som hölls där denna helg. SEN var det hem med bussen , och det gick faktiskt snabbt, kanske för att det gick snabare hem. Trippen var iaf. asnice, så jäkla skönt att bara softa i skogen liksom:)!

Sen var det hem, och sen en lång bussresa ut till NIna. Hon har nämligen fyllt år!!!! 18 också, grattis igen!, så vi skulle fira henne, och anna som också fyllt, grattis på er!
Det var väldigt trevligt iaf. med od mat, och kul att träffa hennes människor, och så! SIngstar blev det också, och sen glass till efterrätt!:) SEn fick jag skjuts hem, och sussade:)

Idah har jag varit hos mamma och fixat i mitt rum, bla har jag köpt ny säng, som e mycket bättre än den gamla för den e mkn hårdare, som e bra för ryggen. Sen var det städa, som blev lite väl segt. Nu ska jag dscha, för sen e det middag och sedan teater,. får vi se hur det blir:) Puss på er!















Kommentarer
Postat av: Tora

Verkligen mys!<3<3 Och jag dör verkligen av skratt när jag ser bondebilderna.

2009-05-24 @ 00:11:15
Postat av: soffisaurius rex

cad var det nu igen jag skulle fixa?

2009-05-25 @ 23:36:25
Postat av: sara

haha, synd att ja missade bonden! han ser ju rejäl ut o så.

2009-05-26 @ 19:19:16
Postat av: Tora

Hahahahahahahahahahaha det var nyss en annons här på din bloggis där det stod: ÄNDTARMSBESVÄR?

2009-05-26 @ 22:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0