Jensen summergames, fast snarare raingame;)

Idag var det jensen summergames på gärdet som gällde:) Jag såg fram emot en spännande och kul dag på det gröna. Men redan när jag klev utanför dörren kände jag dugget över de blmmande villaområdet. Bajs tänkte jag, men skit samma. Jag åkte, tog ett tåg så att jag skulle vara där 26 minuter innan jag skulle vara framme vid beachvolleyplaanerna, men det var förseningar. Hade hört att det skulle vara ngt på röda linjen, men nu var det tydligen helt stopp vid slussen, så tåget sodstill vid medborgarplatsen i ca 10 minuter innan vi äntligen rullade vidare in mot stan. Vid slussen var det byte mot ropsten, och även den gick sent. Men vad kunde jag göra? Jag läste min  bok och relaxade, för det var ju inte som om att jag kunde få tåget att gå snabbare. Vid tbanan träffade jag lite folk, och vi vandrade bort mot gärdet. Nu regnade det. När vi kom fram var det regnjackan som gällde, och till en början var vi ca 5 personer där, men sedan ramlade resten av klassen in och vi blev riktigt många faktiskt. Första grenen var tagrugby. Faktiskt ganska kul i vanliga omständigheter, men nu öste regnet ner, och man hade inget fäste på det våta gräset. Men vi gjorde ändå det bästa av situationen och taggade till tusen;) Första matchen spårade ut, för alla var galna och tacklades fast man egentligen inte får det i tag-rugby, men men, det är ändå oftast kul när det går tufft till;) Andra matchen gick bättre för mig, jag tagade faktiskt riktigt många;) fast blev även nerdragen, folk var galna. En gång vid mållinjen var det en snubbe so drog ner mig, men när jag redan låg ner i leran slutade han liksom inte, utan förtsatte försöka ta bollen , man ba va? för det första, palla vara helt galen, speciellt när båda är don on the ground liksom, och för det andra får man inte ens göra så så ofta att inte dommaren skulle blåsa av?! Det gjorde han iaf.. också. Vid ett ställe fick jag också värsta  rivsåret på halsen. Påminner mig om förförra sommaren då vi skulle sluta nian. Då var det en lärare som rev mig på halsen, så jag hade ett sår där på avslutningen. Ajja... Vi vann iaf. båda matcherna, så det var priima.

Sen var det MT-station som vi klara galant! Sen var det dagsför lunch:) hade ju pankisar med mig, mums! Vi försökte hitta ngt torrt ställe att sitta på, och det enda vi hittade var en busskur, så vi satte oss där. Sen efter typ 5 minuter kommer det en tvättkille som typ ska tvtta hela buren, med vatten, det enda stället som var någorlunda torrt skulle han nu blöta ner, fatta timingen liksom!! Men han lämna halva bnken torr, så vi gick tillbaka efeter en tripp till handelsbanken;)

Sen kom vi tillbaka till gärdet, och vi förväntade oss beachvolley följt av brännboll, men icke. Do hade flyttat fram och strukit grenar pga. vädret, så vi gick drekt in på den avslutande saffetten.¤ från varje klass ska springa, och jag fick äran att axla den andra sträcken. Blev fett nervig, jag hatar att tävlingsspringa, en varför liksom?! DEt gick iaf hyfsat, höll positionen, så det var bra. Vi sluta fyra in i mål, men vi kanske klättrar om man tänker på att våra resultat i de andra grenarna var asbra, ajja, vi får se:)

Våran sista springare stupar in i mål. Och e helt utmattad. Spyr sedan, men hämtar sig efter en halvtimme och tar sig hemmåt. Jaa, det var en dag med riktigt äventyr va;)

Igår på träningen förresten fyck jag en saftig snyting i pallet, asså ett skott. Var inte skönt, fick lite näsblod, mensånt går ju över som tur e:) Sen kom jag för sent också, för tåget var sent. S det var typ dit, få en snytng , och hem;) nej inte riktigt så, menmen..



Nu har jag suttit med fy-frågorna, fett segt, me har kirrat alla utom 2, får se om jag kan solva det i pluggishet imorrn. Nu ska jag soova, skönt med sovmorgon imorrn:) !!! Sweet dreams!



Rainy Gärdet, ser nästan ut som en orkan!


Kommentarer
Postat av: Tora

Hallå vänta det där känner jag inte igen, vadå att en lärare rev dig på halsen? Vem? Var det Bettan eller? ;)

2009-06-04 @ 17:19:22
Postat av: sara

anna jag älskar att du e så jääävla positiv hela tiden :D efter en regnig o nära på hemsk dag orkar du ändå dekorera inlägget med massa smilisar :D:D:D:D:D

2009-06-08 @ 23:07:08
Postat av: Anna

Naawww.. vad glad jag blir <3<3<3<3

2009-06-09 @ 09:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0