Back again, let the show begin!

Hej på er mina små hjärtegull!! Nyss hemkommen från grekland!

Riktigt nice vecka har man haft med mycket sol och bad vill jag säga! I början var det lite disigt, men ändå som en varm svensksommar, typ första dan. Men sen blev det bara varmare och varmare, och i torsdags var det ca 37 grader, inte och leka med! Våran reseledare, stoffe som vi kallade j´honom, asså han hette cristoffer, sa att det skulle bli 40 grader på fredagen, men han var lite ute och cyklade;) Dok tror jag lätt att det var det där idag:) Men det gjorde ingenting, en vecka i stekande sol räcker gott för mig, iaf. för tillfället! Solkräm som kletar mot tshirten, och när det blir FÖR  varmt e väl nackdelen, men jag ska verkligen inte klaga! Det var asnice! Framförall det som jag blev så imponerad av var det klara vattnet! FÖrsta dan när vi kom dit så tog vi ett dopp vid 5 tiden sådär. Jag tror det var mitt livs härligaste bad! Alltså klart vatten och aa, det var nice! Och det va ändå inte den bästa stralden nog. Myrthos heter en känd och faktiskt n av grekland och kefalonias mest fotograferade öar. Vi tittade ner på den när vi var ute och åkte i bergen, men vi badade inte där, för det var strömmt, och brant ner, och vi hade en väldigt klen bil vill jag säga!. Dock var vi någon dag senare på en anna strand som liknade Myrthos, och det tror jag nog var de bästa badet! Det var även den dan so det var som Varmast! Det var som i en liten vik, och vattnet var turkost, och klart! Riktigt härligt! Självklart efter en solresa får man räkna med lite bränningar, så jag har några hot spots om man säger så!, inte skönt, men lite missar i smörjningen. Körde med 50 i fejset varje dag, men blev ändå lite bränd på pipen lite, men iof. var jag inte så bra på att bättra på så lite försvinner väl när man badar också.

En kväll var vi och åt på en resturang som hette zorba. Sen skulle dom ha någon dans där, typ grekisk folkdans, och sen var det typ så att dom bjöd upp fplk från restaurangen. Fast det var som ringdans, så det gjorde inte så mkt, självklart tvingades jag upp, men det var faktiskt kul! Kunde sagt nej, men jag levde lite på yes man stuk,, och det ska jag faktiskt börja lite mer med tror jag, man måste ju uppleva livet!

Självklart fanns dt ju även öite spänning med på resan, och det hände faktiskt så sent som idag! På planet.... Vi har precis lämnat startbana och är på väg upp i luften när det börjar pipa där bak, vi satt ganska långt bak. Folk kollar bak, men planet fortsätter, men alla undrar varför det piper. Pipet slutar men efter ett tag börjar det igen, men nu piper det från två ställen. Planet slutar plötsligt och stiga och alla undrar vad som händer. Hjärtat började slå snabbare, men jag höll mig lugn till skillnad fran en annan tjej längre bak som typ fick panik! Sen började det strömma till fleraflygvärdinnor, och bransläckaren var ute i högsta hugg! Folk blev mer och mer oroliga, och dom höll på och böka med brandsläckaren, och man såg även att dörren in till cockpit var öppen för konsultation med kaptenen. ..Lite senare hör man kaptenns stämma i mikrofonen då han meddelar att det var ett brandlarm på en av toaletterna som hade gått igång, men att man hade hittat varken eld eller rök, och därför skulle fortsätta mot stockholm! Under denna tid ahde planet tagit en extra sväng runt kefalonia, en ö som tillhör grekland som är ungeför n tredjedel av gotlands storlek, men eftersom problemet verkade löst kunde han svänga tillbaka och på ytt nta kursen. Jag för min del hade tyckt det var säkrare att gå ner och kolla vad som var problemet innan man fortsatte flygningen, jag menar, det måste ju ha funnits en anledning till att larmet gick igång, tänk om det var någonting utanför eller i motorn som orsakade larmet, jag menar, det knde ju ha varit någonting! Men tur som det var, så gick allt sedan bra! Jag sitter ju här och skriver i detta nu! En riktig rysare!...

När vi var där var det ocjkså väldgt mycket svenskar, så man fick akta tungan med vad an slängde ur sig;) Nej men inte så många riktigt, men ändå många, det var som en svensk koloni, svenska flaggaor och så lite var stans, och på en restaurang spelade dom mamma mia och evert taub på svenska för att det tre sällskapen som var där var justa svenska,och många kunde även ord som hej, varsågod, tjena kompis, osv. asså på svenska. Men dettta beror på att det finns direktflyg från stockholm dit, så därför åker många svenskar just dit. Det roliga var att man ju kände igen de flesta av de och man såg dom lite var stans på ön.

Men allt som allt var det en väldigt trevlig resa! Lagom lång och allt, men liksom det coola e ju att i förmiddags låg jag på en starnd på en ö i grekland och simmade runt i medelhavet! GREAT! Skulle jag säga! viklet jag även gör;) GREAT!!!



Planet!






Nu ska jag iväg till magda och säga hej och hejdå, för hon ska iväg till France! Smaskigt värre;)!

Pussheej!

Kommentarer
Postat av: Tora

Den där dansen heter också zorba.

2009-07-23 @ 10:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0