21:21

Nu blev jag fett irriterad igen eftersom det inte går att ladda upp bilder, fett tråkigt att läsa då! Och jag som ville göra tre inlägg som jag redan hade planerat att lägga upp bilder till, men nu gick dom i stöpet, får bli två då, ett kan vänta, men då verkar det också lite efter sen, men det får ni stå ut med.

Jag har ju varit på gotland nu,så jag tänkte berätta lite om det, och fipp och flopp från den resan och så:)

Efter skola jobbade jag ju en vecka, och sen åkte vi till Gotland! Midsommar, och lugna dagar.. Vi gjorde inte speciellt mycket tog det lungt och så, vädret var sådär, och kallt i vattnet, men det blev endå två tre stycken dopp:)

Sen efter några dagar började vädret att stadigt gå mot det soligare, och det var rena högsommaren, vi stekte på beachen, men det var fortfarande rätt kallt i vattnet. Blev en tripp till blå laggan, et riktigt smultronställe tycker jag, fast dock har det varit bättre, vet int evarför, det var bara en känsla jag fick.

Sen blrv det även en dagsutflykt till Visby, trevligt värre, där träffade jag Lord, och Tora. Och lord hade jag inte träffat på typ 1 år eftersom hon har varit utbytesstudent i Costa Rica, mycket spännand;)...kom till baka spansktalande trots flera års av franskudervisning, hmmm..., ne skojja, men jag var mäkta imponerad;) Det blrv lunch på ett litet mycigt ställe, typ skafferiet eller ngt hette det, men dock började det inte så bra... Vi hade tagit de största vattenglasen och tagit slut på flera kannor vatten och var fett stolta, och så skulle vi sätta oss. Jag tyckte dock att vi skaulle ta ett anat bord, men nej, vi skulle ta det lilla runda vingliga bordet. SJälvklart spiller jag ut hela vattenglaset, typ en halvliter i knät! Vad ska man säga?!, svalkande var det iaf. ;)  Sen blev det klubba på kränku och glass på glassmagasinet, mmm, smaskens!! Sen skulle Tora åka hem, asså till fastlandet, så vi satte henne på frjan utan mobilpengar;) SEn skulle vi försöka ta  oss hem, dock till olika ställen, med det gotländska bussnätet, som var bra, men ganska glest med turer, och så har jag 8 km till närmaste station, sååå. På vägen dit träffade vi ochså lords syster Linnéa, som hade utforskat det gotländska biblioteksnätet, mycket trevligt. Det blev en klubba till på kränku, och sen vänta på bussen i typ en timma, men tiden flöt på s¨åå det var no problemas!

Efter ytterligare dagar anlände mina kära kusiner! Dock utan en liten spellivink, eller snarare stor, 176 cm närmare bestämmnt. Det blev lite mer fart i huset, och dom hade även med sig sin 8 veckor gamla hundvalp, en flatt var det, för de som är hundintresserade;) Väldigt gullig, och väldigt liten. Den var faktiskt inte så vild och bitig, men lite bets den. En gång hoppade den upp och hängde sig i undersidan av matkassen så det blev två bithål, och en gång tog den en sida ur min tidning, men men , det är bara början, Wolley hette han förresten, fast det uttalas som roboten eller vad han är, wallie typ:) Sen kom min sista kusin som hade varit på metal town  på götet, och helt frälst på det;) Vdret höll i sig, men riktigt schtekiga temperaturer;)

Här ville jag då egentligen lägga upp en bild på Tora och Lord i Visby, i en härlig vy.Men för er som läst inlägget, så funart det inte just nu iaf. , så det e ju lite synd, men sofia kanske kan fixa det om det börjar funka igen:)

Puss, Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0