Electical hair, never again!

Tjaaa!

När jag satt på tbanan kom jag att tänka på en grej. Under en dag gör man ju väldigt mycket olika saker, typ åker hit och dit, och lite så. Tänk om man skule filma en person en hel dag, fast utan någon omgivning, och så såg man allt den gjorde. Typ när den sitter på tunnelbanan, eller när den koncentretar sig på skolan eller jobbet, eller när den blir arg, eller springer till tuben...eller när den hälsar på någon som man inte ser;) Skulle inte det vara fett kul att se på? kanske lite enformigt att sitta hela dagen, men ettt i hopklipp, best of the day iksom:)

En annan sak jag tänkte på var att när man ar utsläppt hår, så blir det ju elektriskt ibland. Det beror på att antalet elektroner i hårets atomer har fått ett under eller överskott. Troligen undeskott, men vet ej. Det gör att dom har samma laddning, och därför reppeleran de varandra, alltrå åker ifrån;) Men det jag tänkte då var att om man samlar håret i en svans, liten eller stor beroende på hårlängd, i sin hand. Sen håller man kvar så i typ en sekund eller två. Då gör det förhoppningsviis så att laddningen jämnar ut sig mellan din hand och håret, och när du sedan tar bort handen är håret inte elektriskt längre. Pröva! och säg gärna hur det gick sen.

Sist måste jag bara säga at EMD ska va med i Roomservice ikväll klockan 20 i kanal 5! Men man kan ju se det sen efter i kanal fems webbteve, men aja, tror det blir kul iaf. :)

Pussen

hihi;)

Kommentarer
Postat av: soffan

hej! jag är en tjej på 17 jordsnurr.



nej men mitt hår bli elektriskt heeela jävla tiden!! och tro mig jag har provat att håll aihop håret så att det ska jämna ut sig. t.o.m om jag har lite vatten i handen så hjälper det inte ens!!!!

2009-04-25 @ 01:24:18
Postat av: Lisa

Hejhej! Vilken fin blogg du har!



Klicka på denna länk om du vill få gratis presentkort: http://www.gratismode.se/?c=1245

Det funkar verkligen! :)



Ha en superdag!

Kram /L

2009-04-25 @ 01:31:22
URL: http://accessoar.blogg.se/
Postat av: Tora

Intressanta funderingar!



Jag minns precis när den där bilden togs. Det var utanför sturegallerian när Sara skulle köpa sin balklänning och vi satt där och väntade på att Kina skulle komma och kolla.



2009-04-25 @ 10:49:01
Postat av: sofia

varör läser jag alltis saras mammas namn som Kina asså landet!!!!

2009-04-27 @ 16:33:40
Postat av: Anna

Ja jag vet, jag läste också China, landet! hhihi;)

2009-04-28 @ 08:21:08
Postat av: sara

ja kommer också ihåg när bilden togs. ja har massa från samma stund på min mobil..men den här va bättre.



du får öva på det soffis, man vänjer sig. jag sa också Kina (landet) när ja först lärde känna henne

2009-05-03 @ 14:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0