Eldningsförbud?!

Har ni hört att det har blivit eldningsförbud, så om man inte redan har pålistillstånd, så kanse man inte får elda majbrasa! man ba what?!, dom kan ju inte förbluda det på valborg liksom., men det finns ju iof. en anledning, fast imorrn skulle det ju typ regna, sååå... men idag ska det bli 23 grader celcius:) fett narre det.

Jag såg att sofia tog tag i att lägga ut lite bilder själv där..

Igår var jag i skolan, och jag åkte dit i tshirt, sommar, sommar! Sen va jag hem och käka, och sen träning. Men på träningen fick jag ont i knät, det var jju inte bra, hoppas verkligen inte att det är någonting!  Justa nu har vi typ fyra stycken knäskadade i laget, och typ hälften av laget har ju dragit av sig korosbanden hit och dit, asså det e ju förjävligt rent ut sagt! Vill verkligen inte göra det, tror jag ska börja göra knäledsövningar, på dirr faktiskt.

Idag blir det skolan och sen träning, kanske inte är så många där för flera skulle på skiva vet jag , fast dom kanske iof. åker dit efter, aja, det märker jag väl. Jag har lämnat alla mina saker på ip, fett narre, för det enda man behöver ha med sig är ju...ingenting! ja , eller ombyte om man ska duscha vilket man typ gör eftersom man ändå måste vänta på bussen.

Snart e det valborg yay! Denna veckan e bara fyra dagar! Så det e riktigt narre,

Men juat det , iddag har jag engelska nationella. Temat är genus, fett segt. Asså jag blir lite arg på en sak. Å ena sidan tycker jag självklart inte att man ska tycka ner kvinnor och så. Men å andra sidan e jag så trött på att an typ alltid ska dalta, eller jag vet inte hur jag ska förklara. Men jag vill inte ha fördelar bara därför att jag är tjej om jag inte förtjänar dom. Och varför ska man hålla på att dela upp betenenden i manligt och kvinnligt hela tiden? Det gör väl bara att det blir ännu mer tydligt ur man måste bete sig. Vi är ju samma människor som är kapabla till samma saker, Det finns många saker som man kan tycka är kvinnligt eller manligt, men det finns ju ofta någon av motsatta köner som också gör si eller så, så därför tycker jag inte att man ska dela upp sådär, alla ska få göra som de vill utan att behöva bry sig om det hör till detas kön!

Njut av värmen idag, shorts kanske? PUSS


Jag och sofia på gotland, vad sommar!...

Kommentarer
Postat av: soffan

bra annis<3 inge jävla daltande!

2009-04-28 @ 15:02:00
Postat av: Tora

Gick det bra? Jag hade också nationella. Fast jag måste bara säga en grej. Jämställdhet handlar ju inte om daltande utan precis tvärtom... Menmen. <3

2009-04-28 @ 23:48:00
Postat av: Anna

Nja sådär, asså jagf skrev klart, men jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig. Du, men vi kan ju disskutera det sen, lite svårt att förklara..<3

2009-04-29 @ 11:30:18
Postat av: soffan

jamen asså vad menar du med daltande? eller i vilka situationer skulle daltande vara en åtgärd för jämställdhet?

2009-04-30 @ 15:21:12
Postat av: Anna

Nej men typ att man daltar med tjejer för att dom e så himla svaga, och inte klarar ngt, typ så.

2009-04-30 @ 16:42:45
Postat av: sara

daltande e väl lite fel ord men ja fattar vad du menar.. vi har ju redan discussed detta ;)

2009-05-03 @ 15:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0